Πιθανόν νά διαφεύγει ἀπό τούς πολλούς κυβερνῆτες τῆς Χώρας μας, ἀλλά καί ἀπό πολλούς θεολόγους καί λαϊκούς συνανθρώπους μας ὅτι ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι ΕΡΓΟ τοῦ Λαοῦ. Αὐτό σημαίνει ἡ λέξη καί τό νόημα: ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ. Δέν εἶναι ἡ Θεία Λειτουργία ἄκουσμα. Δέν εἶναι ἡ Θεία Λειτουργία οὔτε θέαμα ἤ τηλεθέαμα τοῦ Λαοῦ. Εἶναι ΕΡΓΟ τοῦ Λαοῦ.
Τώρα, ὅταν μιά Πολιτεία μέ τούς κυβερνῶντες της ἐμποδίζει ἤ ἀπαγορεύει τό κατ̓ ἐξοχήν ΕΡΓΟ τοῦ Λαοῦ, πῶς νά χαρακτηρισθεῖ ἡ ἐνέργεια αὐτή;
Φοβᾶμαι ὅτι εἶναι μιά ἑκούσια ἠ ἀκούσια τρομοκρατικἠ ἐνέργεια. Τυρανική λαϊκή ἀγχόνη. Δικτατορικό, ἀντιλαϊκό βῆμα. Ἴσως ἕνα πνευματικό πραξικόπημα κατά τοῦ Λαοῦ. Ὁ ἀναγνώστης ἄς κρίνει.
Ἡ Θεία Λειτουργία. Τό ΕΡΓΟ τοῦ Λαοῦ τό ἐπαινεῖ καί τό σέβεται ἀκόμη κι̕ Αὐτός ὁ Θεός. Κί ἐπί Τουρκοκρατίας ἀκόμα δέν ἀπαγορεύτηκε ἡ Θεία Λειτουργία.
Ἡ Θεία Λειτουργία, (ἰδίως ἡ Λειτουργία τοῦ Πάσχα) σηματοδοτεῖ τήν συνάντηση τοῦ Λαοῦ, τήν βίωση τοῦ Λαοῦ μέ τόν Σαρκωθέντα καί Σταυρωθέντα καί Ἀναστάντα Θεό του. Ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι τό ἀσυναγώνιστο Θεραπευτήριο ψυχολογικῶν παθήσεων, φόβου, ἀνασφάλειας, ἄγχους, κατάθλιψης, οἰκογενειακῶν ἤ ἐπαγγελματικῶν προβλημάτων τοῦ Λαοῦ.
Καί ὅλα αὐτά τά ἀποκλείσαμε, (ἀντί νά τά ἀνασυντάξουμε καί νά τά ὑπογραμμίσουμε) μέ ἀπαγορευτικές διατάξεις. Μεγάλη ἀστοχία. Μεγάλη στέρηση. Μεγάλη ἄγνοια γιά τό τί εἶναι ἡ ψυχή καί τό τί ζητάει ἡ Ἑλληνορθόδοξη ψυχή τοῦ Λαοῦ. Τοῦ ἔκοψες τοῦ Λαοῦ τήν Θεία Λειτουργία, τοῦ ἔκοψες τήν Χαρά του. Γιατί κάθε Λειτουργία εἶναι γἰ αὐτόν ἡ Χαρά τοῦ Πάσχα. Αὐτή τήν χαρά, πού ἔνιωθε ὁ ἅγιος Σεραφείμ τοῦ Σαρώφ πού ἔλεγε: ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ, ΧΑΡΑ ΜΟΥ.
Ἀρχιμανδρίτης Ἰωαννίκιος – Καθηγούμενος
Ἱ.Μ. Μεταμορφώσεως Σοχοῦ Λαγκαδᾶ