ΕΙΜΑΙ ΣΚΟΡΠΙΟΣ ΜΕ ΩΡΟΣΚΟΠΟ ΣΚΟΡΠΙΟ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ

Δεν γνωρίζουμε εάν παρεξηγηθούν οι αστρολόγοι και οι πελάτες τους, από το παρόν άρθρο, αλλά η λέξη «ζώδιον» είναι υποκοριστικό του «ζώον», σημαίνει δηλαδή «μικρό ζώο, ζωάκι». Είναι απορίας άξιον το πώς κατάφεραν οι αστρολόγοι να πείσουν τόσους πολλούς ανθρώπους πως μπορούν να ταξινομηθούν ψυχολογικά με βάση τη θέση των άστρων κατά τη στιγμή της γέννησής τους και πως μπορούν να προβλέψουν το μέλλον ενός ανθρώπου στους τυχαίους σχηματισμούς των αστεριών, που βρίσκονται έτη φωτός μακριά από τη Γη. Βέβαια, όπως φαίνονται από αυτήν, διότι εάν ήμασταν σε ένα άλλο πλανήτη, ο νυχτερινός ουρανός θα είχε μια εντελώς διαφορετική όψη. Είναι δύσκολο να απαντήσει κανείς άμεσα στο ερώτημα «πόσο παλιά είναι τα ζώδια;» Παρατήρηση των άστρων συναντούμε στην αρχαία Ελλάδα και την αρχαία Βαβυλώνα. Αυτές οι κοινωνίες άρχισαν να παρατηρούν την κίνηση των ουράνιων σωμάτων στο διάστημα και πώς αυτή επηρέαζε τον πλανήτη. Είδαν ότι τα αστέρια κινούνταν και σχημάτιζαν μοτίβα, τα οποία αργότερα έγιναν γνωστά ως αστερισμοί. Πως αυτές οι αστρονομικές κατά βάση παρατηρήσεις κατέληξαν να έχουν προεκτάσεις μεταφυσικού χαρακτήρα θα προσπαθήσουμε να καταδείξουμε.

Αναζητώντας αξιόπιστες πηγές στο πέλαγος πληροφοριών του διαδικτύου, χάριτι Θεού οδηγηθήκαμε στην αξιόλογη μελέτη των Καθηγητών Αστροφυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών Μάνου Δανέζη και Στράτου Θεοδοσίου με θέμα: «Αστρολογία, θρησκεία ή επιστήμη;» η οποία συντάχθηκε κατόπιν ανάθεσης της Αποστολικής Διακονίας της Εκκλησίας της Ελλάδος και βρίσκεται δημοσιευμένη στον ιστότοπο της Ι.Μ. Βατοπεδίου pemtousia.gr. Οι αναφερόμενοι καθηγητές πέρα από την αναγνωρισμένη επιστημονική τους ιδιότητα, διακατέχονται και από βαθιά ορθόδοξη πνευματικότητα, άξιοι δηλαδή της εμπιστοσύνης της Εκκλησίας μας. Θεωρήσαμε λοιπόν ορθότερο να παραθέσουμε ακόμη και αυτούσια κείμενα από την μελέτη αυτή η οποία είναι άκρως αποκαλυπτική.

Όπου παρεμβαίνουμε εμείς το σημειώνουμε.

Παραθέτουμε από τον πρόλογο της μελέτης:

«Ποιὸς θὰ μποροῦσε νὰ φαντασθεῖ ὅτι στὸ λυκόφως τοῦ 20οῦ αἰῶνος, ὁ καυχώμενος γιὰ τὴ μόρφωση τοῦ ἄνθρωπος, θὰ ἔφθανε στὸ θλιβερὸ σημεῖο νὰ ἐπιστρέψει σὲ παλαιὲς μορφὲς προλήψεων καὶ δεισιδαιμονιῶν! Γιατί, τί ἄλλο φανερώνει καὶ τὸ γεγονός, ὅτι ἕνας σημαντικὸς ἀριθμὸς ἀνθρώπων καταφεύγει γιὰ στήριγμα στοὺς ἀστρολόγους, ἢ ἐξαρτᾶ τὸ «πῶς θὰ πάει ἡ μέρα του» ἀπὸ τὴν πρόβλεψη τοῦ ὡροσκοπίου ποὺ δημοσιεύεται σὲ ὅλες σχεδὸν τὶς ἐφημερίδες καὶ τὰ περιοδικὰ καὶ ἐκπέμπεται ἀπὸ ἀρκετοὺς ραδιοτηλεοπτικοὺς σταθμούς;….. στὴν Ἑλλάδα σύμφωνα μὲ ἔρευνα τῆς ICAP: 14% τοῦ πληθυσμοῦ μελετᾶ τὴ στήλη τοῦ «Ὡροσκοπίου» ἐπειδὴ πιστεύει στὰ ζῴδια, 33% ἔτσι «γιὰ πλάκα», ἐνῷ ἕνα μεγαλύτερο ποσοστό, τὸ 55,6% τῶν Ἑλλήνων πιστεύουν, ὅτι ὑπάρχουν ἄνθρωποι ποὺ μποροῦν νὰ προβλέψουν τὰ μέλλοντα (ἄνδρες 50%, γυναῖκες 61%)! Τὰ παραπάνω δείχνουν ὅτι ἡ κατάσταση εἶναι πλέον ἀνησυχητική.»

Σχόλιο δικό μας: Ποιό το θεωρητικό υπόβαθρο της Αστρολογίας; Σίγουρα οι αρχαίοι λαοί απέδωσαν στα άστρα τα ονόματα και τις ιδιότητες των θεών τους, αυτές όμως οι θρησκευτικές πεποιθήσεις εξαλείφθηκαν. Πως όμως η Αστρολογία επιβίωσε; Παραθέτουμε την απάντηση από την μελέτη:

«Καθὼς προχωροῦσε ὁ 19ος αἰώνας οἱ ἀστρονομικὲς ἀνακαλύψεις εἶχαν καταφέρει συντριπτικὰ κτυπήματα στὸ οἰκοδόμημα τῶν ἀστρολογικῶν ἰδεῶν. Ἀκριβῶς ἐκείνη τὴν ἐποχή, ἡ Ἀστρολογία, ψάχνοντας ἐρείσματα ἐπιβίωσης καὶ μὴ μπορώντας πλέον νὰ τεκμηριώσει ἐπιστημονικὰ τὶς ἀπόψεις της, ἄρχισε νὰ συνδέεται μὲ τὸν ἀποκρυφισμό. Ἡ σύνδεση τῆς Ἀστρολογίας μὲ ἄλλες ἀπόκρυφες, ὅπως λέγονται, παραδόσεις καὶ δοξασίες κορυφώθηκε τὸ 1875 μὲ τὴν ἵδρυση τῆς Θεοσοφικῆς Ἑταιρείας ἀπὸ τὴν Ῥωσίδα ἀποκρυφίστρια Ἕλενα Πετρόβνα Μπλαβάτσκι καὶ τὸν Ἀμερικανὸ Χένρι Σ. Ὄλκοτ. Στόχος τῆς Ἐταιρίας αὐτῆς ἦταν ἡ ἀναζήτηση τῆς γνώσης τῆς φύσης καὶ τῶν ἰδιοτήτων τῆς Ὑπέρτατης Δυνάμεως

Σχόλιο δικό μας: Άραγε ποιάς υπέρτατης δυνάμεως ακριβώς; Συνεχίζουμε από την μελέτη:

«Ἂν καὶ ἡ Ἀστρολογία ἦταν μόνο ἕνα μικρὸ μέρος τῆς Θεοσοφίας, περὶ τὸ 1890 ἀπετέλεσε τὸν κυρίαρχο στόχο τοῦ Ἄγγλου Γουίλιαμ Φρέντερικ Ἀλαν Λήο, ὁ ὁποῖος, μέσῳ φτηνῶν ἐκδόσεων, ἔκανε γνωστὴ τὴ θεοσοφικῆ ἄποψη τῆς Ἀστρολογίας στὸ εὐρὺ κοινό. Ἡ θεοσοφικὴ αὐτὴ ἄποψη μὲ τὴν ὀνομασία «Ἐσωτερικὴ Ἀστρολογία» ἀποτελεῖ τὸ φιλοσοφικὸ ὑπόβαθρο τῆς ἐφηρμοσμένης Ἀστρολογίας ἡ ὁποία ὀνομάζεται «ἐξωτερικὴ Ἀστρολογία» ἢ «Ἀστρολογία πρόβλεψης»

Σχόλιο δικό μας: Ο όρος «Εσωτερική Αστρολογία» σε εμάς είναι παντελώς άγνωστος. Εν τούτοις αὐτὴ ακριβώς ἡ άγνωστη πτυχή, ἡ οποία δεν αναφέρεται, ή καλύτερα, αποκρύπτεται, από την Αστρολογία, αποτελεί τη βάση της ζωδιακής παραπλάνησης. Συνεχίζουμε από την μελέτη:

« ….μεταφέρουμε τὴν ἄποψη – θέση τοῦ βαθὺ γνώστη τῆς Ἐσωτερικῆς Ἀστρολογίας, καὶ πεισμένου γιὰ τὴν ἀποτελεσματικότητά της, Manly Hall, ὅπως τὴν διατυπώνει στὸ πολὺ ἐνδιαφέρον βιβλίο τοῦ «The Philosophy of Astrology» (Ἡ φιλοσοφία τῆς Ἀστρολογίας): «Ἡ Ἀστρολογία χωρίζεται σὲ δυὸ ξεχωριστὲς ἐπιστῆμες· τὴν ἐσωτερικὴ καὶ ἐξωτερικὴ Ἀστρολογία. Ἡ ἐσωτερικὴ ἐπιστήμη τῆς Ἀστρολογίας ἀσχολεῖται μὲ τὰ μυστήρια του ἴδιου του κόσμου, μὲ τὴν πνευματική, διανοητική, ἠθικὴ καὶ φυσικὴ χημεία τοῦ κόσμου. Αὐτὸ τὸ εἶδος τῆς Ἀστρολογίας εἶναι τὸ κλειδὶ γιὰ τὶς μεγάλες ἀντιστοιχίες τῆς ἀρχαίας δοξασίας τοῦ Μακρόκοσμου καὶ τοῦ Μικρόκοσμου. Ἡ ἐσωτερικὴ Ἀστρολογία εἶναι θρησκεία, στὸ βαθμὸ ποὺ ἀποκαλύπτει τὴν ἀνατομία καὶ τὴν ψυχολογία τοῦ Θεοῦ. . Εἶναι μιὰ θρησκεία, γιατί, ἀπὸ ὅλες τὶς ἐπιστῆμες, εἶναι ἡ μόνη ποὺ ἐπιχειρεῖ νὰ ἀνακαλύψει τὶς πνευματικές, νοητικὲς καὶ ἠθικὲς δυνάμεις ποὺ περιέχονται μέσα στὶς ἀκτίνες ἐνέργειας, ποὺ κυλοῦν ἀπὸ τὰ πιὸ μακρινὰ μέρη τοῦ διαστήματος, δημιουργώντας, συντηρώντας καὶ ἐξελίσσοντας τὶς μορφὲς μὲ τὶς ὁποῖες εἶναι γεμάτο τὸ διάστημα».

Σχόλιο δικό μας: Ή απάντηση, λοιπόν, στο κυρίαρχο ερώτημα, «τί είναι ἡ Αστρολογία» ἔχει δοθεί με τον πιο επίσημο τρόπο από τους ίδιους τους αστρολόγους. Ἡ Αστρολογία είναι θρησκεία και ως εκ τούτου στηρίζεται σε αρχές οι οποίες δεν μπορούν να κριθούν και να μελετηθούν μέσω της επιστημονικής έρευνας και λογικής. Τι διδάσκει η θρησκεία αυτή; Από την μελέτη:

«… ἡ Ἀστρολογία ἀποδέχεται(;) ὅτι κάθε πλανήτης ἔχει μιὰ ἐνεργειακὴ συγγένεια(;) μὲ κάποιο στοιχεῖο…»

Σχόλιο δικό μας: Αυθαίρετα συνδέουν τον Κρόνο με το στοιχείο της γης, τον Άρη με το πυρ, την Αφροδίτη με τον νερό, τον Ήλιο και τον Δια με τον αιθέρα κ.α. για να ξεκινήσει δηλαδή η διδασκαλία περί δυνάμεων και ενεργειών. Συνεχίζουν οι καθηγητές για τα ζώδια:

«Ὅσον ἀφορᾷ στοὺς ζῳδιακοὺς ἀστερισμοὺς γιὰ τοὺς ὁποίους τόσος λόγος γίνεται στὶς ἡμέρες μας, ἡ Ἀστρολογία πιστεύει ὅτι ἀπὸ τὶς περιοχὲς αὐτὲς ἐκπορεύονται κοσμικὲς δυνάμεις(;) οἱ ὁποῖες ἐπηρεάζουν τὴ ζωὴ τῶν πλασμάτων τοῦ κόσμου. Προσοχὴ ὅμως, οἱ ζῳδιακοὶ ἀστερισμοὶ ἢ τὰ ζῴδια ὅπως τὰ ὀνομάζουν σήμερα, δὲν εἶναι οἱ «πηγὲς τῶν κοσμικῶν δυνάμεων, ἀλλὰ πόρτες μέσῳ τῶν ὁποίων συγκεκριμενοποιοῦνται ἐντὸς τοῦ κόσμου μας δυνάμεις, ἐκπορευόμενες ἀπὸ ἄλλες διαστάσεις, ἀόρατες ἀπὸ ἐμᾶς.»

Σχόλιο δικό μας: Για ποιες δυνάμεις και ποιες διαστάσεις μιλάνε; Συνεχίζει η μελέτη:

«Γιὰ τὴν ἱστορία ἀναφέρουμε ὅτι σύμφωνα μὲ τὸν ἀποκρυφισμό, ὁ ὁποῖος πλέον ἔχει συνδεθεῖ στενὰ μὲ τὴν Ἀστρολογία, ὅλη ἡ δημιουργία ἀποτελεῖται ἀπὸ 13 διαστάσεις. Οἱ ἕξι ἐξωτερικὲς εἶναι ὑλικὲς καὶ κυβερνῶνται ἀπὸ τὸν Διάβολο – Μπελιάλ, τὸν ἐκπεπτωκότα ἀρχάγγελο Ἰλώτα(;). Στὴν 7η διάσταση ἀρχίζει νὰ ἐκδηλώνεται ἡ ψυχή. Στὶς 6 ἐσωτερικὲς διαστάσεις κυριαρχεῖ ἡ ἱεραρχία τῶν λευκῶν ἀρχαγγέλων, μὲ ἐπικεφαλῆς τὸν ἀρχάγγελο Μιχαήλ.»

Σχόλιο δικό μας: Τώρα συνεννοηθήκαμε.. Συνέχεια:

«.. τα ζώδια πιστεύεται πὼς εἶναι χῶροι εἰσόδου ἐνέργειας(;) ἡ ὁποία συσχετίζεται μὲ τὴ φύση τῶν στοιχείων ποὺ δημιουργοῦν τὸν κόσμο. Ἡ ἀντιστοίχιση εἶναι ἡ πιὸ κάτω:

κριός, λέων και τοξότης αφορούν στο πυρ

καρκίνος, σκορπιός και ιχθύς αφορούν στο νερό

δίδυμοι, ζυγός και υδροχόος αφορούν στον αέρα

ταύρος, παρθένος και αιγόκερως αφορούν στη γη

Σχόλιο δικό μας: Προκύπτει από τα παραπάνω ότι η πίστη στα ζώδια ανοίγει και τις πύλες από τις οποίες εισέρχονται στη ζωή του καθενός οι «άγνωστες δυνάμεις» όπως αποκαλούν οι αστρολόγοι τους δαίμονες. Πίστη – προσκλητήριο δηλαδή.

Διαβάστε και το εξής καταπληκτικό:

«…ἡ Γῆ.. περιβάλλεται ἀπὸ τὶς ὁμόκεντρες ἐνεργειακὲς σφαῖρες τῶν πλανητῶν, ποὺ καλύπτουν τὴ Γῆ σὰν ἐπάλληλα κουκούλια. Κάθε ἐνεργειακὴ σφαίρα λέγεται ὅτι κατοικεῖται ἀπὸ πνευματικὰ ὄντα καὶ ὅτι κυβερνιέται ἀπὸ ἕναν πλανήτη στὸ μέτρο ποὺ ἡ ἐνέργειά του ἐκφράζει κάποιο μέλος τῆς πνευματικῆς ἱεραρχίας, ποὺ πιὸ λαϊκὰ ὀνομαζόταν ἄγγελος ἢ ἀρχάγγελος. Ἕνα πνεῦμα, προκειμένου νὰ ἐνσαρκωθεῖ σὰν ἄνθρωπος πάνω στὸν πλανήτη Γῆ, περνάει μέσα ἀπὸ ὅλες αὐτὲς τὶς ἐνεργειακὲς σφαῖρες, ῥουφώντας τὶς πνευματικὲς δυνάμεις ποὺ ἔχουν σχέση μὲ τὸν ἀντίστοιχο πλανήτη. Τὸ τελευταῖο στάδιο αὐτῆς τῆς καθόδου ἦταν τὸ πέρασμα μέσῳ τῆς σφαίρας τῆς Σελήνης ποὺ βρισκόταν κάτω ἀπὸ τὴν καθοδήγηση τοῦ ἀρχάγγελου Γαβριήλ!»

Σχόλιο δικό μας: Συνεχείς αναφορές για αγγέλους, ξεκάθαρη ένδειξη ότι οι πεπτωκότες άγγελοι περιτέχνως αναμιγνύονται με τους αγαθούς αγγέλους, πάγια τακτική των δαιμόνων όπως μας πληροφορεί και ο Απόστολος Παύλος να εμφανίζονται ως άγγελοι φωτός.

Και κάτι τελευταίο από την μελέτη που μας προκάλεσε επίσης βαθύτατη εντύπωση! Παραθέτουμε:

«… δὲν εἶναι δυνατὸν παρὰ νὰ τονίσουμε τὴν τεράστια συμβολὴ τῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας στὴ γιγαντιαία ἐξάπλωση τῶν ἀστρολογικῶν ἰδεῶν. Ἕνας ἀπὸ τοὺς πρώτους ὑποστηρικτὲς τῆς Ἀστρολογίας ὑπῆρξε ὁ φραγκισκανὸς μοναχὸς Ῥογῆρος Βάκων. Ἡ πραγματικὴ ὅμως ταύτιση Ἀστρολογίας καὶ Ρωμαιοκαθολικῆς Ἐκκλησίας ἐπετεύχθη ἀπὸ τοὺς Δομινικανοὺς μοναχούς, μέσῳ τοῦ ἐξέχοντος μέλους τῆς μοναστικῆς τάξης, τοῦ Ἀλβέρτου τοῦ Μεγάλου της Κολωνίας. Τὸ «TIME-LIFE» στὸν τόμο «Ἡ ἀλήθεια γιὰ τὴν Ἀστρολογία» ἀναφέρει: «… Περὶ τὸ 1500 μ.Χ. οἱ πάπες συμβουλεύονταν τοὺς ἀστρολόγους…..ἑστίασαν τὴν προσοχή τους στὴ γενέθλια, τὴν ἐκλογικὴ καὶ τὴν ὡριαία ἀστρολογία, ἀφοῦ μ᾿ αὐτὸν τὸν τρόπο πίστευαν ὅτι θὰ μάθουν τὴν προσωπική τους τύχη». Ἡ παπικὴ ἐξουσία ἀντάμειβε τοὺς ἀστρολόγους πλουσιοπάροχα. Αὐτὸς ὅμως ποὺ γοητεύτηκε ἀπὸ τὴν Ἀστρολογία περισσότερο ἀπὸ ὅλους τοὺς πάπες τῆς Ῥώμης ἦταν ὁ Παῦλος ὁ III…Μὲ τὴν ἄνοδο τοῦ Παύλου III στὸν παπικὸ θρόνο, ἔφθασε στὸ Βατικανὸ ὁ προσωπικὸς ἀστρολόγος του Λουκᾶς Γκουαρίκο, τὸν ὁποῖο ἀργότερα ὁ πάπας ἔχρισε ἐπίσκοπο…Τὴν τυφλὴ πίστη τῆς Καθολικῆς Ἐκκλησίας στὶς ἀστρολογικὲς δοξασίες, μαρτυροῦν οἱ διώξεις τῶν ἀστρονόμων τῆς περιόδου ἐκείνης ὅπως τῶν Τζιορντάνο Μπροῦνο, Κοπέρνικου καὶ Γαλιλαίου ἀπὸ τὴν καθολικὴ Ἱερὰ Ἐξέταση οἱ ὁποῖοι ὑπεστήριζαν ὀρθὲς ἀστρονομικὲς ἀπόψεις, ὅπως τὴν ἡλιοκεντρικὴ θεωρία, οἱ ὁποῖες ἦταν ἀντίθετες, με τις γεωκεντρικές θεωρίες της αστρολογίας».

Σχόλιο δικό μας: Θρησκεία δαιμόνων λοιπόν η Αστρολογία, υποστηριζόμενη από την Παπική αίρεση. Δια τούτο και η Εκκλησία μας την καταδίκασε πλείστες φορές. Κλείνοντας, παραθέτουμε:

«Στὴν Ἁγία Γραφὴ ἡ Ἀστρολογία χαρακτηρίζεται ἀπάτη καὶ εἰδωλολατρεία. Καταδικάζεται ἀπὸ τοὺς ἀπεσταλμένους τοῦ Θεοῦ, τοὺς Προφῆτες, καὶ ἀπὸ διατάξεις τοῦ Νόμου. Συνιστᾶται στοὺς πιστοὺς νὰ μὴ καταφεύγουν σ᾿ αὐτήν, ἐνῷ θεωρεῖται μίασμα γιὰ τοὺς ἐκλεκτοὺς τοῦ Θεοῦ (Λευιτ. ιθ´ 26, 31· κ´ 6, 27. Ἔξοδος κβ´ 18. Ἡσ. κ´ 19, μζ´ 11-15). Ἀλλὰ καὶ στὴν Ἱερὰ Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας ὑπάρχουν πολλὲς μαρτυρίες ποὺ καταδικάζουν τὴν Ἀστρολογία. Αὐστηρὰ τοποθετοῦνται ἀπέναντί της ἡ «Διδαχὴ τῶν Δώδεκα Ἀποστόλων», οἱ ἅγιοι Κύριλλος Ἱεροσολύμων, Κυρήνης Συνέσιος, Ἀλεξανδρείας Εὐσέβιος, Ἰωάννης Χρυσόστομος, Γρηγόριος Θεολόγος, Γρηγόριος Νύσσης κ.ἄ

Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός

Εἶναι χαρακτηριστικά, μάλιστα, ὅσα γράφει ὁ μεγάλος δογματικὸς θεολόγος καὶ ἅγιος, Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός: «Οἱ εἰδωλολάτρες παραδέχονται ὅτι μὲ τὴν ἀνατολὴ καὶ τὴ δύση καὶ τὴ σύγκρουση τῶν ἀστεριῶν αὐτῶν, τοῦ ἡλίου καὶ τῆς σελήνης, καθορίζονται ἡ ζωὴ καὶ οἱ πράξεις μας· Ἐμεῖς ὅμως οἱ χριστιανοὶ παραδεχόμαστε ὅτι ἀπ᾿ αὐτὰ διαμορφώνονται καιρικὲς καταστάσεις, ἡ βροχὴ καὶ ἡ ἀνοβρία, τὸ κρύο καὶ ἡ ζέστη, ἡ ὑγρασία καὶ ἡ ξηρασία καὶ οἱ ἄνεμοι καὶ τὰ παρόμοια, ἀλλὰ μὲ κανένα λόγο οἱ πράξεις μας· γιατὶ ἐμεῖς, ἐπειδὴ γίναμε αὐτεξούσιοι ἀπὸ τὸ Δημιουργό, εἴμαστε κύριοι σ᾿ αὐτές. Ἂν λοιπὸν ἀπὸ τὴν κίνηση τῶν ἀστεριῶν κάνουμε τὰ πάντα, κατ᾿ ἀνάγκην κάνουμε αὐτὸ ποὺ κάνουμε· καὶ αὐτὸ ποὺ γίνεται κατ᾿ ἀνάγκην οὔτε ἀρετὴ οὔτε κακία εἶναι. Καὶ ἂν οὔτε ἀρετὴ οὔτε κακία ἔχουμε, δὲν εἴμαστε ἄξιοι οὔτε γιὰ τοὺς ἐπαίνους καὶ τὰ στεφάνια, οὔτε γιὰ τὶς κατηγορίες ἢ τὶς τιμωρίες· ἐπιπλέον θὰ βρεθεῖ καὶ ὁ Θεὸς ἄδικος, δίνοντας σὲ ἄλλους ἀγαθὰ καὶ σὲ ἄλλους θλίψεις. Ἀλλὰ ἀκόμα οὔτε ὁ Θεὸς θὰ κυβερνᾶ οὔτε θὰ προνοεῖ γιὰ τὰ κτίσματά του, ἂν τὰ πάντα κατ᾿ ἀνάγκην ἄγονται καὶ φέρονται. Ἐπίσης καὶ ἡ λογικὴ θὰ μᾶς ἦταν περιττή- ἀφοῦ δὲν εἴμαστε κύριοι καμιᾶς πράξεως, σκεφτόμαστε περιττά. Τὸ λογικὸ πάντως μᾶς ἔχει δοθεῖ γιὰ τὴ σκέψη- κατὰ συνέπεια κάθε λογικὸ ὂν εἶναι καὶ αὐτεξούσιο.

Ἀλλὰ καὶ συνοδικὰ (61ος κανόνας τῆς ΣΤ´ Οἰκουμενικῆς Συνόδου) καταδικάζονται ἐκεῖνοι ποὺ προστρέχουν στοὺς ἀστρολόγους. Ἡ πράξη τους αὐτὴ θεωρεῖται συνεργασία μὲ τοὺς δαίμονες καὶ τοὺς ἐπιβάλλεται ἀπαγόρευση τῆς θείας κοινωνίας γιὰ ἕξι χρόνια, ἐνῷ ὅσοι παραμένουν ἀμετανόητοι καὶ συνεχίζουν νὰ ἐξαρτοῦν τὴ ζωή τους ἀπὸ τὴν κίνηση τῶν ἄστρων καὶ τὶς προβλέψεις τῶν ἀστρολόγων, ἀποκόπτονται ἀπὸ τὸ ἐκκλησιαστικὸ Σῶμα. Χρέος, λοιπόν, κάθε σοβαροῦ ἀνθρώπου καὶ τοῦ πιστοῦ χριστιανοῦ εἶναι νὰ ἐμπιστεύεται τὴ ζωὴ καὶ τὸ μέλλον του στὴν Πρόνοια τοῦ ἀγαθοῦ καὶ παντοδύναμου Θεοῦ καὶ νὰ ἀγωνίζεται γιὰ τὴ διαμόρφωσή τους κατὰ τὸ θέλημά Του κι ὄχι νὰ καταφεύγει στὴν ἀπάτη τῆς Ἀστρολογίας.»

Επίλογος δικός μας: Ελπίζουμε να βοηθήσαμε τον αναγνώστη με το φλέγον αυτό ζήτημα. Ο κόπος και τα εύσημα ανήκουν αποκλειστικά στους αξιότιμους συγγραφείς καθηγητές. Η μελέτη τους είναι τόσο περιεκτική, γλαφυρή και αποκαλυπτική που κάθε δική μας συγγραφή δεν θα ήταν παρά μια φτωχή παράφραση. Καθώς είναι αρκετά μεγάλη, μπορεί όποιος επιθυμεί να την αναγνώσει στην διεύθυνση: http://users.uoa.gr/~nektar/science/history/astrologia.htm. Εμείς προσπαθήσαμε με την εκλογή των σημείων που θεωρήσαμε σημαντικά, να δείξουμε πως η Αστρολογία αποτελεί λατρεία δαιμόνων ασύμβατη με την Αγία μας Πίστη και ότι η Εκκλησία μας για να προστατέψει τα τέκνα της την καταδικάζει αυστηρότατα. Και καθώς τούτα γράφονται στις αρχές του 2025,

Ευλογημένη χρονιά χωρίς αστρολογικές προβλέψεις! Δεν τις έχουμε ανάγκη! Ο Κύριος ξέρει!